Lekce 3: Zabijáci e-mailů

  • Bezpředmětný předmět

S e-mailovými předměty je to podobné jako s nadpisy blogových článků. Rozhodují o tom, jestli se obsah vašeho sdělení opravdu dostane k příjemci. I principy psaní předmětů jsou vlastně podobné jako u těch nadpisů. I tady je na prvním místě vzbudit zvědavost - a toho ze všeho nejlíp dosáhnete, když příjemci zřetelně naznačíte, že se uvnitř e-mailu ukrývá něco užitečného nebo pro něj zajímavého.

I u psaní předmětu e-mailu je nutné vycházet z toho, kdo je na druhé straně, uvědomit si, kdo si to bude číst, a nabídnout takový předmět, který skutečně zaujme právě toho vašeho příjemce.

Pár tipů, co funguje:

  • Naznačení nebo odhalení nějakého tajemství
  • Otevřete nějakou otázku, která příjemci nedá spát.
  • Žhavá novinka
  • Nakousněte nějaký příběh, který bude s příjemci rezonovat.
  • Urgence, časové omezení, limitovaná nabídka – vyvolává v příjemci pocit, že by mohl přijít o něco, po čem touží.
  • Roztříštěná pozornost

Na tohle si dejte veliký, převeliký pozor. Svůj e-mail píšete proto, abyste příjemci sdělili jen jednu jedinou věc. Opravdu jen jednu a ne víc.

Cílem vašeho e-mailu tak může být:

  • Dostat lidi na nový článek na blogu
    NEBO
  • Vyzvat k registraci na webinář
    NEBO
  • Představit nový produkt na vašem e-shopu
    NEBO
  • Doručit dárek

Každopádně cíl bude jen jeden. A ten je potřeba si ujasnit předem. Jakmile máte jasno, napište přesně takový e-mail, který nasměruje plnou čtenářovu pozornost právě na tu jednu jedinou věc.

Nesnažte se tedy v jednom e-mailu informovat o tom, že máte nový článek na blogu, zároveň připomenout svůj e-book zdarma, a navrch ještě vyzvat k registraci na webinář.

Když budete drobit a tříštit, čtenář bude spíš zmaten, a nakonec radši neudělá vůbec nic, protože mozek tu změť informací v rychlosti online čtení prostě nevyhodnotí.

  • Vyplácnutá pointa

To, co vám teď povím, možná bude znít trochu zvláštně: Neprozraďte ve svém e-mailu úplně všechno.

Úkolem e-mailu je totiž ještě o něco víc podnítit zvědavost a příjemce naladit a nalákat. Ale ani samotný e-mail by ještě rozhodně neměl sdělit celou pointu nebo dát kompletní odpověď na čtenářovu otázku. Musí jen rafinovaně naznačit a dovést čtenáře na váš web, kde se pak samozřejmě vyřeší všechny jeho potenciální problémy. 🙂

Když tedy budete například rozesílat svůj nový blogový článek o tom, jak se zbavit celulitidy, neměli byste hned v e-mailu prozradit samotný “recept”. Tady je dobré jen vhodně naznačit, že víte, jak na to, a vyzvat čtenáře k prokliku na web, kde si může přečíst přesný postup a všechny podrobnosti.

Tipy pro lepší e-maily

Espresso tip č. 1

2 mouchy jednou ranou: Pokud posíláte klientům nový článek na blogu, jako předmět e-mailu můžete klidně použít nadpis samotného článku. 😉

  • Odhalte jednu věc, která prodává
  • Fungují lépe krátké, nebo dlouhé texty?
  • Co psát na blog? 10 inspirativních tipů
  • První webinář, který vás bude opravdu bavit
  • Jak udělat z dobrého článku skvělý?

Espresso tip č. 2

Skvělá zpráva: Vaše e-maily můžou být klidně úplně jednoduché a úplně krátké! Není třeba vymýšlet za každou cenu nějaké složitosti. Pište, jen dokud máte co říct. 😉

Espresso tip č. 3

Naznačit, a neprozradit všechno. Proč? No protože když všechno vykecáte hned v e-mailu, nebude mít váš čtenář potřebu pokračovat na váš web!

Přehled lekcí

Nejčastější chyby na webu
Nejčastější chyby na blogu
Nejčastější chyby v e-mailu
Nejčastější chyby na Facebooku
Nejčastější chyby v prodeji