Lekce 1: Zabijáci webu

  • Nekontaktní kontakt

Asi si říkáte, co se dá zkazit na tak primitivní záležitosti, jakou je kontakt. Tak schválně, co myslíte? Co všechno by měla obsahovat záložka “Kontakt”?

Ano, správně, prostě kontaktní údaje.

To znamená:

  • e-mail
  • telefon (pokud je ve vašem zájmu, aby vám klienti volali)
  • adresa kanceláře / prodejny (pokud máte) a otevírací hodiny (!!!) Na to spousta lidí zapomíná, a přitom je to tááák důležité.
  • adresa, pod kterou jste zapsaní v obchodním či podnikatelském rejstříku, IČO, DIČ - tohle vám doporučuju zkonzultovat s někým, kdo se vyzná v právnických záležitostech, abyste to měli opravdu úplně správně.

Případně ještě přidejte:

  • mapu, kudy k vám
  • kontaktní formulář

A to je vše, přátelé. Do kontaktu nepatří nic jiného než kontakt. Žádné “kdo jsem”, žádné motivační citáty, žádné prodejní nabídky. Kontakt je kontakt, a tím to hasne.

Druhá zapeklitá otázka: Víte, proč má většina dobrých webů Kontakt na stránce vpravo nahoře?
Protože právě tam ho lidi přirozeně hledají. Tak jim to nekomplikujte, nesnažte se být originální za každou cenu, a dejte si ho tam taky.

  • Píšete si pro sebe

Jinými slovy: Píšete na web to, co tam chcete mít vy, a ne to, pro co si tam přišel klient. To dělá spoooousta lidí, a nejhorší na tom je, že si to člověk sám dost těžko přiznává.

Krásně je to vidět třeba na stránce “O mně”. Místo toho, aby tam lidi napsali, čím můžou být svým zákazníkům prospěšní, vystavují si tam celé životopisy a seznamy certifikátů.

Vždycky se nad textem zamýšlejte z pohledu klienta a ptejte se: Je tohle něco, co ho doopravdy zajímá? Jasně, certifikáty můžou být pro budování důvěry třeba u porodní asistentky absolutní nezbytnost. Ale opravdu je nutné vypisovat všechny diplomy ze studia psychologie, když dneska se věnujete pečení domácích koláčů?

Nepište, co je důležité pro vás. Pište, co je důležité pro vašeho klienta.  

Krásně je to vidět i na stylu, jakým se svým klientem komunikujete. Připomínají vaše texty spíš školní slohovku na téma obchodní korespondence? Je nejvyšší čas se zamyslet, jestli to takhle vašeho čtenáře baví. Jestli by spíš neocenil, kdybyste si s ním povídali v přátelském duchu, podobně jako kdybyste spolu seděli u toho kafe.

  • Kam jsem se to sakra dostal?

Pokud se návštěvník vašeho webu nemá cítit stejně jako princ Drsoň v legendárním Cimrmanově dramatu, bude potřeba trochu si poštelovat domovskou stránku.

Home page neboli domovská stránka je váš vývěsní štít. Představte si, že se ocitnete před obchodem, na kterém bude nápis “Vše pro váš šťastný život”. Nebudete vědět, jestli tu prodávají talismany, sexuální hračky, anebo drogy. Jestlipak byste našli odvahu vstoupit…?

Stejné je to s vaší domovskou stránkou. Pokud nabízíte finanční poradenství, prostě to tam napište. Pokud prodáváte krmivo pro dobytek, taky to tam napište. Ano, opravdu je to takhle jednoduché. Nesnažte se za každou cenu oslnit svou originalitou a kreativitou. Nemá smysl snažit se zaobalit vaše téma do nějakého duchaplného sloganu, kterému ve skutečnosti nikdo pořádně nerozumí.

Buďte rádi, že k vám na web někdo zavítal, a nesnažte se testovat jeho orientační schopnosti. Zákazník k vám nepřišel přemýšlet o tom, co tady asi tak najde pěkného. Přišel pravděpodobně proto, že něco shání, nebo že hledá řešení nějakého svého problému. A přesně to mu vaše domovská stránka musí nalepit přímo před oči.

Tipy pro lepší web

Espresso tip č. 1

Vaše stránka \"Kontakt\" pak může vypadat třeba nějak takhle. Hlavně jednoduše, srozumitelně a přehledně! 😉

Espresso tip č. 2

Krásná ukázka, jak napsat stránku \"O nás\" neotřele, vtipně, přátelsky a tak, abyste své čtenáře neunudili do bezvědomí.

Zdroj: https://www.hotdog-apparel.cz/

Espresso tip č. 3

Holky z projektu Peaches.cz radí ženám se správným výběrem antikoncepce. Jejich web vás o tom nenechá ani vteřinu na pochybách.

Zdroj: https://peaches.cz/

Přehled lekcí

Nejčastější chyby na webu
Nejčastější chyby na blogu
Nejčastější chyby v e-mailu
Nejčastější chyby na Facebooku
Nejčastější chyby v prodeji